Działasz już w branży ubezpieczeń, ale chcesz poszerzyć swoją ofertę o inne Towarzystwa? Może dopiero planujesz zostać agentem? W obu przypadkach rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z multiagencją. Sprawdź na czym ona polega i jak wybrać tę najlepszą dla Ciebie.
Jak dokonać najlepszego wyboru?
W pierwszej kolejności warto zapoznać się z ofertami współpracy dostępnymi na rynku, których jest dość sporo. Jakie elementy wziąć pod uwagę podczas analizy? Naszym zdaniem istotne jest to, czy multiagencja zapewnia wsparcie merytoryczne, innowacyjne rozwiązania pomocne w kontaktach z klientami lub dostęp do szkoleń. Warto pochylić się również nad stawkami prowizyjnymi, jakie są proponowane na start współpracy oraz warunkami ich podniesienia w dalszej perspektywie. Prostota i przejrzystość zasad, na których będzie opierać się współpraca, to kolejny istotny element składający się na całość.
Wsparcie merytoryczne
Do sprzedaży ubezpieczeń konkretnego towarzystwa wyznaczony jest menadżer, z którym sprzedawcy mogą kontaktować się w razie pytań. Jego celem jest sprzedaż określonych produktów firmy, którą reprezentuje. Współczesny klient chce otrzymywać towary i usługi dobrane indywidualnie do swoich potrzeb. Dlatego brak lub mały wybór mogą skutkować utratą Klienta.
Multiagencje mają w ofercie produkty kilkunastu towarzystw, z których mogą wybrać produkt spełniający oczekiwania klienta. Co ważne, wsparcie tzw.”produktowca” pozwala już w początkowym etapie sprzedaży proponować szeroką gamę rozwiązań indywidualnie dobranych do oczekiwań klienta.
Klient chce szeroką ochronę swojego auta – mają to w towarzystwie X, jeśli zależy mu na niskiej składce – najlepiej wypada towarzystwo Y, a dla klienta, który szuka rzadkiego na rynku produktu sprawdź towarzystwa A i B, bo tylko one mają to w ofercie.
Taka pomoc i wiedza znacznie przyśpieszy odnoszenie sukcesów w branży ubezpieczeniowej. Zwłaszcza gdy jesteś początkującym sprzedawcą.
Jeśli jesteś w trakcie szkoleń i nie masz jeszcze uprawnień KNF konkretnego towarzystwa, którym interesuje się Twój klient, multiagencja może przygotować odpowiednią ofertę za Ciebie. Także w kwestiach rozliczeniowych otrzymujesz tutaj pełne wsparcie.
Wspracie IT
Zarówno przygotowanie oferty, jak i możliwości sprawnego jej wysłania do Klienta są kluczowe. Narzędzia ułatwiające prace i zapewniające wsparcie posprzedażowe (np. przypomnienia, które otrzymujesz w momencie, gdy klientowi kończy się polisa lub zbliża się termin umówionego z nim kontaktu) będą bardzo pomocne. Dział IT wprowadza udogodnienia znacznie usprawniające codzienne obowiązki każdego agenta. Często słyszymy jak dużym ułatwieniem jest dla naszych agentów prowadzenie spójnego systemu rozliczeniowego dla wszystkich towarzystw. Dzięki prostemu systemowi nieważne staje się to, w którym zakładzie ubezpieczeń dokonasz sprzedaży - rozliczasz się w jednym miejscu. Równie pomocny i łatwy w obsłudze jest nasz kalkulator ubezpieczeń komunikacyjnych, czyli narzędzie które pomoże Ci porównać ofertę 14 zakładów ubezpieczeń i przygotować ofertę dla Klientów.
Prowizja
Przed zawarciem współpracy zwróć uwagę na wysokość proponowanej prowizji. Koordynator sieci w multiagencji już na etapie przedstawiania oferty współpracy wskazuje na jakie zyski możesz liczyć w jej trakcie. Mitem jest, iż najpopularniejsze multiagencje proponują najwyższe stawki prowizyjne. Bazując na rozpoznawalności docierają do dużej ilości pracowników i dlatego ich stawki często są niższe, niż w mniejszych multiagencjach.
Doświadczenie
To jak duże doświadczenie ma multiagencja jest bardzo istotne z punktu widzenia osoby podejmującej współprace. Także ilość towarzystw współpracujących z multiagencją jest kluczowa. Dla każdego klienta agent powinien mieć szansę porównania oferty w kilku miejscach, aby przedstawić rozwiązania dostosowane do oczekiwań kupującego.
Szkolenia
Podczas rozmowy z koordynatorem dowiedz się przede wszystkim jakie szkolenia będą realizowane i czy multiagencja zapewnia uprawnienia KNF. Agenci ubezpieczeniowi powinni regularnie uzupełniać swoją wiedzę (rozliczani są z IDD) dlatego zadaniem multiagencji jest ułatwienie dostępu do niezbędnych szkoleń oraz wszelkich niezbędnych w Twojej pracy pomocy.
Jak zacząć?
Wystarczy, że wejdziesz na stronę https://wspolpraca.mentorui.pl/agent i wypełnisz formularz zgłoszeniowy. Skontaktujemy się z Tobą i opowiemy o szczegółach współpracy.
Na etapie dołączenia do nas ważne będzie to, czy: 1. Posiadasz działalność gospodarczą. 2. Masz co najmniej średnie wykształcenie. 3. Jesteś osobą niekaraną.
Z naszą pomocą zdobędziesz uprawnienia agenta. Otrzymasz od nas wsparcie w przygotowaniu do egzaminów oraz uzyskania dostępów do ofert towarzystw.
Jeśli nie masz doświadczenia w branży ubezpieczeniowej i dopiero planujesz rozpocząć w niej swoją ścieżkę zawodową sprawdź jakie inne formy współpracy możemy Ci zaproponować: https://mentorui.pl/wspolpraca
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą wygodę użytkowania. Przy korzystaniu z tej strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas wszystkich plików cookie zgodnie z warunkami naszej polityki plików cookie. Dowiedz się więcej »
Ta strona używa plików cookie
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą wygodę użytkowania. Przy korzystaniu z tej strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas wszystkich plików cookie zgodnie z warunkami naszej polityki plików cookie. Dowiedz się więcej »
Szczegóły
O plikach COOKIE
Niezbędne
Te pliki cookie są konieczne dla prawidłowego funkcjonowania naszej strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszym systemie.
Te pliki cookie gromadzą informacje o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony, na przykład poprzez analityczne pliki cookie. Nie umożliwiają one bezpośredniej identyfikacji konkretnego użytkownika.
Rejestruje unikalny identyfikator odwiedzającego witrynę w celu śledzenia sposobu, w jaki odwiedzający korzysta z witryny. Dane służą do celów statystycznych. Przekazywanie danych do krajów trzecich: USA. Google spółka z ograniczoną odpowiedzialnością posiada certyfikat zgodności z Ramami Ochrony Danych, co wskazuje, że Twoje prawa jako osoby, której dane dotyczą, mogą być zagwarantowane.
Ten plik cookie przechowuje unikalny identyfikator osoby odwiedzającej witrynę i śledzi sposób, w jaki odwiedzający korzysta z witryny. Dane służą do celów statystycznych. Transfer danych. do krajów trzecich: USA. Google spółka z ograniczoną odpowiedzialnością posiada certyfikat zgodności z Ramami Ochrony Danych, co wskazuje, że Twoje prawa jako osoby, której dane dotyczą, mogą być zagwarantowane.
Funkcjonalność
Te pliki cookie umożliwiają stronie internetowej zapewnienie większej funkcjonalności i personalizacji.
YouTube to należąca do Google platforma do hostingu i udostępniania filmów. YouTube zbiera dane użytkowników za pośrednictwem filmów osadzonych w witrynach internetowych, które są agregowane z danymi profilu z innych usług Google w celu wyświetlania ukierunkowanych reklam odwiedzającym w wielu ich własnych i innych witrynach.
Reklama
Te pliki cookie służą do tworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania odpowiednich reklam na innych stronach. Nie przechowują one bezpośrednio danych osobowych, opierając się na jednoznacznej identyfikacji przeglądarki i sprzętu internetowego.
Pliki cookie
Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe przechowywane na Twoim komputerze przez odwiedzane strony internetowe. Służą one ułatwieniu nawigacji i wykonywaniu funkcji na stronie. Niezbędne pliki cookie do prawidłowego funkcjonowania strony nie wymagają zgody przed ustawieniem ich obsługi w przeglądarce.